შეგიძლიათ იპოვოთ სწორი პასუხი?

by ekaterine

მილიონერმა ბლოგერმა შეცდომა დაუშვა მაგალითის ამოხსნისას, შეგიძლიათ იპოვოთ სწორი პასუხი?

მოდით შევამოწმოთ, გახსოვთ თუ არა მოქმედებების თანმიმდევრობა მაგალითებში ფრჩხილებით. გონებრივი ვარჯიში საჭიროა ნებისმიერ ასაკში. და მათემატიკური ამოცანები ამისთვის იდეალურია. ამჯერად დახმარებისთვის მათემატიკის ცნობილ მასწავლებელს მივმართავთ. მან ზუსტად იცის, როგორ მოაგვაროს ყველაფერი რამდენიმე წუთში.

მაგალითები ფრჩხილებით

მათემატიკის მასწავლებელს იმდენად უყვარს ეს მეცნიერება, რომ მან შექმნა საკუთარი YouTube არხი, სადაც აჩვენებს, თუ როგორ უნდა გადაჭრას გარკვეული მაგალითები და პრობლემები.

მისთვის მასწავლებლობა იმაზე მეტს ნიშნავს, ვიდრე უბრალოდ გაკვეთილზე მისვლას და თეორიის მშრალად წარმოდგენას. ადამიანი ყოველთვის ცდილობს თავისი საგანი რეალურ ცხოვრებასთან დააკავშიროს. ბოლოს და ბოლოს, ყველას არ მოსწონს მათემატიკა და, რა თქმა უნდა, ყველას როდი ეხერხება.

TikTok ვიდეოებზე მუშაობა მასწავლებლისთვის გამოწვევად იქცა. ინტერნეტში დაიწყეს წერა, რომ  მასწავლებელმა შეძლო მე-7 კლასის გეომეტრიის მთელი კურსის სწავლება სულ რაღაც 2 კვირაში.

როგორ ამოვხსნათ მაგალითი ფრჩხილებით

ცოტა ხნის წინ მის YouTube არხზე სახალისო მათემატიკური ამოცანის მქონე ვიდეო გავრცელდა. მის გადასაჭრელად, თქვენ უნდა გახსოვდეთ პროცედურა მაგალითებში ფრჩხილებით. ამ მაგალითს ნებისმიერ სტუდენტს შეუძლია ძალიან სწრაფად გაუმკლავდეს მასზე ფიქრის გარეშე. მაგრამ ბევრი მოზარდისთვის, როგორც ირკვევა, ეს პრობლემაა.

კარგად დააკვირდით მაგალითს. რაც არ უნდა მარტივი ან რთული ჩანდეს, ჩვენ ყოველთვის ვწყვეტთ პირველ რიგში რა არის ფრჩხილებში. ამ შემთხვევაში ცხრას ორი უნდა გამოვაკლოთ: 9 – 2 = 7.

ახლა  ჯერ ორმოცდაორი უნდა გავყოთ ექვსზე და შემდეგ გავამრავლოთ მიღებული რიცხვი 7-ზე: 42 ÷ 6 × 7 = 49. და ბოლო მოქმედება არის ორმოცდაცხრას გავყოთ შვიდზე: 49 ÷ 7 = 7. ყველაფერი. გენიალური მარტივია!

სხვა მაგალითები

ვცადოთ სხვა მაგალითის ამოხსნა ფრჩხილებით.

პირველ რიგში, მოქმედებებს ვასრულებთ ფრჩხილებში, როგორც დაჟინებით მოითხოვდნენ მათემატიკის მასწავლებლები. მაშასადამე, ჩვენი მაგალითია 9 ÷ 3(2 + 1) = 9 ÷ 3 × 3 = 3 × 3 = 9. მიუხედავად იმისა, რომ ზოგიერთი ადამიანი რაღაც მიზეზით აკეთებს გაყოფის ოპერაციას ბოლოს, რის გამოც ამ მაგალითში მათი პასუხი გამოდის 1.

მეორე მაგალითში არის მხოლოდ ოთხი, მაგრამ აქ არის სამი არითმეტიკული ოპერაცია. ეს ნიშნავს, რომ აქაც შეიძლება ყველაფერი არც ისე მარტივი იყოს, როგორც ერთი შეხედვით ჩანს. გახსოვთ, რა თანმიმდევრობით მოითხოვდა მათემატიკის მკაცრი მასწავლებელი ყველა მოქმედების შესრულებას? მაშინ არ გაგიჭირდებათ კითხვის ნიშნის ნაცვლად სწორი ნომრის შეყვანა.

მეორე მაგალითის ამოხსნისას უნდა გაითვალისწინოთ, რომ ჯერ ვასრულებთ გამრავლებას და გაყოფას და მხოლოდ შემდეგ გამოკლებას. ამიტომ ვიღებთ 4 × 4 – 4 ÷ 4 = 16 – 1 = 15. დაწერეთ კომენტარებში რა პასუხი მიიღეთ ამ მაგალითში.

ვიმედოვნებ, რომ ეს სტატია დაგეხმარა ოდნავ მაინც გაახალისოთ თქვენი რუტინა. შეეცადეთ უფრო ხშირად გააკეთოთ ასეთი გონებრივი ვარჯიშები. ისინი სასარგებლოა ნებისმიერ ასაკში!

 

Related Articles