რატომ არის აუცილებელი მათემატიკური მაგალითების ამოხსნა ზრდასრული ადამიანისთვისაც კი.

by ekaterine

თუ სკოლის პერიოდში მათემატიკური ამოცანების გადაჭრა რთული იყო ბავშვისთვის, მაშინ ზრდასრულ ასაკში მას დიდი ალბათობით შეექმნება პრობლემები. რადგან, თუ საიმედო საფუძველი არ ჩაეყარა, მაშინ ადამიანს უბრალოდ ძალიან ეზარება, დაუბრუნდეს უკვე განვლილ მასალას, რათა შეავსოს ცოდნის ხარვეზი. შემდეგ კი უმარტივესი მაგალითის სწორად ამოხსნასაც კი ვერ შეძლებს.

ამის შესამოწმებლად,  დღეს შემოგთავაზებთ რამდენიმე მრავალფეროვან მაგალითს სასკოლო სახელმძღვანელოებიდან. როგორ ფიქრობთ, გამოსავალი მარტივი იქნება? დიახ, მაგრამ მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ მათემატიკის გაკვეთილები მშვენივრად გახსოვთ. კარგი შესაძლებლობაა საკუთარი თავის გამოცდა.

მათემატიკური მაგალითების ამოხსნა

კითხვები

პირველი მაგალითი არც თუ ისე რთული ჩანს. მაგრამ თუ გადავხედავთ მრავალი მკითხველის პასუხებს, ზოგი ახერხებს შეცდომის დაშვებას. შეეცადეთ გაიხსენოთ თქვენი მათემატიკის მასწავლებელი და მისი სწავლებები, რომ იპოვოთ სწორი პასუხი.
10/2 (4 – 2) = ?

მეორე მაგალითი ეფუძნება მხოლოდ ერთ რიცხვს. თუმცა, განსხვავებული არითმეტიკული მოქმედებები და მათი შესრულების თანმიმდევრობა ნებისმიერს დააბნევს, ყურადღებიან მკითხველსაც კი.
(3 + 3) (3 + 3) / (3 + 3) = ?

მესამე მაგალითმა იმ დროისთვის ინტერნეტში დიდი აჟიოტაჟი გამოიწვია. მომხმარებლები ორ ბანაკად გაიყვნენ, თითოეული დარწმუნებული იყო, რომ მართალი იყო. ჭკვიანი კალკულატორების გამოყენებაც კი სხვადასხვა შედეგს იძლეოდა. თუმცა პასუხი აშკარაა მათთვის, ვინც მათემატიკაში დამსახურებული ათები მიიღო.
8/2 (2 + 2) = ?

გადაწყვეტილებები და პასუხები

მაგალითის ამოსახსნელად უნდა გახსოვდეთ ის, რაც მათემატიკის მასწავლებელმა ალბათ არაერთხელ გაიმეორა: ჯერ ვაკეთებთ მოქმედებებს ფრჩხილებში, შემდეგ კი ყველაფერს.
10/2 (4 – 2) = 10/2 * 2 = 10.

თქვენ ასევე უნდა გახსოვდეთ და გამოიყენოთ წესი ფრჩხილების შესახებ მეორე მაგალითის ამოსახსნელად. შემდეგ ვაკეთებთ გამრავლებას და გაყოფას მარცხნიდან მარჯვნივ.
(3 + 3) (3 + 3) / (3 + 3) = 6 * 6 / 6 = 6.

ზოგიერთი მომხმარებელი ირწმუნებოდა, რომ შედეგი უნდა იყოს 16. სხვებმა სწორ შედეგად მიიჩნიეს 1. ვის აქვს უფლება ურჩიოს ვის გააუმჯობესოს მათემატიკის ცოდნა. პირველი თუ მეორე?
რატომ ჩნდება უთანხმოება? ეს იმიტომ ხდება, რომ ზოგიერთი ადამიანი ჯერ ამრავლებს და მხოლოდ შემდეგ ყოფს. თუმცა წესების მიხედვით გამრავლება და გაყოფა უნდა მოხდეს ჩაწერის თანმიმდევრობით (მარცხნიდან მარჯვნივ), თუ, რა თქმა უნდა, არ არის ფრჩხილები.

ამიტომ უფრო სწორი იქნებოდა მაგალითის გადაჭრა შემდეგნაირად.

8/2 (2 + 2) = 8/2 * 4 = 4 * 4 = 16.

და იმისათვის, რომ 1 სწორ პასუხად მივიჩნიოთ, საჭიროა ოდნავ შეცვალოთ მაგალითი მეტი ფრჩხილების დამატებით. შემდეგ 8 / (2 * (2 + 2)) = 8 / (2 * 4) = 1.

რა პასუხების პოვნა მოახერხეთ? იქნებ სადმე არასწორად გამოვთვალეთ და შეცდომა დავუშვით? გამოხატეთ თქვენი აზრი ამ საკითხთან დაკავშირებით.

 

 

Related Articles